9 de maig 2020

Col·laboració 3 anys


Hola famílies,


Sóc Carla, la mestra de pràctiques com ja sabreu, volia demanar la vostra col·laboració. Estic realitzant el meu treball de fi de grau per a acabar la carrera de mestra d’educació infantil, el qual havia de realitzar-ho en l’aula de 3 anys amb els vostres xiquets i xiquetes durant les pràctiques. A causa d’aquesta situació que estem vivint l’he de realitzar telemàticament. 


El meu treball és un racó didàctic per a treballar el tema de l’univers i el sistema solar. Dins d’aquest racó propose diferents activitats perquè els vostres xiquets/es adquirisquen nous coneixements sobre aquest tema i a més fomenten també altres àrees del seu desenvolupament. 


M’agradaria poder comptar amb la vostra participació encara que les activitats que vos propose siguen voluntàries. I que enviareu alguna foto o vídeo a les vostres mestres, per a poder observar com gaudeixen d’elles i les seues magnífiques creacions. Seguidament, vos explique les activitats.



Coet amb formes geomètriques

Deixem en la taula diferents formes geomètriques, que es poden fer en fulls de color, blancs, en cartolines, o inclús si ja tenim peces de fusta o plàstic a casa les podem utilitzar, i construir coets amb les diferents formes.



Petjada lunar

Consisteix en deixar la petjada de la sabata simulant que estem arribant a la lluna, per a aconseguir-ho podem utilitzar una safata amb terra o farina. Si volem després jugar amb aquesta terra, podem mesclar farina i oli per a xiquets (cada 9 mesures de farina, porte una d’oli, la mesura pot ser un got gran, una tassa... depèn de la quantitat que es vol), així obtindrem una terra que té una textura molt pareguda a la que hi ha a lluna.



Puzles planetes

Deixarem els puzles en una taula i que els munten per a descobrir el planeta que serà.
Ací teniu unes plantilles per a imprimir i retallar, però també podeu fer els dibuixos amb ells i pintar-los.
https://drive.google.com/drive/folders/1u0yWKER6eUnZDY3o0hmnMOOr1loicvI2?usp=sharing


A repassar

Escrivim en un full les següents paraules en majúscula:

PLANETA / ASTRONAUTA / COET / CASC

Si ells volen escriure altra paraula que no esta ací, la escrivim també. Hauran de repassar les lletres que hem escrit i també poden provar a escriure-les baix de la mateixa paraula. Així practiquem l’escriptura!



Dia i nit

Amb un globus terraqüi pegaran un gomet o un adhesiu en la part que vulguen, i l’hauran d’enfocar amb una llanterna. Per a entendre la diferència entre el dia i la nit, que on esta el gomet serà de dia i on no hi ha llum, és a dir l’altra part, serà de nit. Poden anar canviant el gomet per a experimentar en les altres part de globus.

Si no tenim un globus terraqüi, podem utilitzar un globus o una pilota, explicant-los que és el planeta Terra, per a no confondre’ls.



Planeta Terra

Si tenim la sort de tindre un jardí a casa, poden jugar en ell, els donarem agua i on hi ha terra jugaran manipulant-la com ells vulguen. Però si no tenim, agafarem una safata amb terra i els donarem un poc d’aigua per a que ells vagen experimentant amb l’aigua i la terra.



Artistes

Amb una cartolina o un full expressaran les seues idees o representacions de l’univers: astronautes, coets, una historia d’un astronauta, els planetes... tenen molta imaginació. Poden utilitzar per a realitzar la seua creació: colors, ceres, retoladors, pintures... el que tinguen a l’abast.




Vos anime a realitzar-les perquè són molt divertides i de segur que als vostres xiquets/es els agraden molt. Espere les vostres fotografies amb molta il·lusió, que tinc moltes ganes de veure’ls a tots.

Moltes gràcies per la vostra atenció.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada